» » Máme doma nové štěně

Máme doma nové štěně

Konečně nastal ten den, kdy jste si domů přivezli nového psího společníka. A co dál? Již při výběru štěněte jej dobře pozorujte, jak se projevuje, jaké je jehochování ve smečce, zpravidla už máte jasno, jestli chcete raději fenku nebo pejska. Chovatel by vás měl na zásadní úskalí upozornit – co je štěně zvyklé jíst, případně dát sebou na pár dní granule, na které je štěně zvyklé, na jaký denní režim je štěně zvyklé. Dále by vás měl seznámit s dosavadním odčervením a vakcinacís upozorněním na další termíny, to vše je zaznamenáno v očkovacím průkazu, pokud má štěně průkaz původu, trvejte na jeho předání při koupi. Seriózní chovatel vás seznámí i se specifiky chovu jednotlivých plemen, na co si dávat pozor. Zpravidla s vámi nepřeruší kontakt, když za vámi a štěnětem zapadnou dveře, ale je vám nápomocen i v budoucnu při řešení chovatelských problémů.

Pro štěně mějte doma vyhrazené místo, připravený pelíšek, mističky na jídlo a na vodu, případně deku a nějakou tu hračku. Nezapomeňte, že v prvních měsících se loužičkám nevyhnete, takže i tomu je třeba místo pobytu pejska přizpůsobit.

Pokud už jste pejska měli, není pro vás toto žádnou novinkou, pokud si pořizujete štěně poprvé, je dobré získat dopředu pár informací z knih nebo přímo od chovatelů. V každém případě byste již měli mít vybraného veterinárního lékaře, ke kterému budete chtít s pejskem chodit a co nejdřív s pejskem zajít na první prohlídku. Veterinární lékař provede vstupní prohlídku, posoudí celkový zdravotní stav, zkontroluje případné vrozené vady ( kýla, nesestoupení varlat, špatný zkus..), přítomnost parazitů, zkontroluje záznamy v očkovacím průkazu a případně vám poradí v otázkách počátečního soužití štěněte s novou domácností. V každém případě vám poradí, jak dál s výživou či případně vysvětlí některé doporučení chovatele, kterým úplně nerozumíte.

Aktualizováno ( Úterý, 24 Květen 2011 07:59 )