» » Kdy jít poprvé k veterináři

Kdy jít poprvé k veterináři

Kategorie: Publikace | 146

Pokud jste si domů právě přinesli nového člena rodiny (štěňátko nebo koťátko) a získali jste ho od zodpovědného chovatele, měli byste být vybaveni informacemi o provedeném odčervení a případném očkování.

Štěňata i koťata se odčervují od 2 týdnů věku a odčervení by se mělo vždy po dvou týdnech opakovat – štěně i kotě by tedy mělo být odčerveno ve věku 2, 4, 6 a 8 týdnů s tím, že ve věku 8 týdnů už je většinou štěně/kotě předáno novému majiteli a odčervení je tedy na něm. Co se týká očkování proti základním infekčním onemocněním, štěňata se mohou vakcinovat od 6 týdnů věku, koťata od 8 až 9 týdnů. Před začátkem vakcinace by zvíře mělo být odčervené, a to alespoň dvakrát za sebou v odstupu dvou týdnů.

Veterinární klinika Tábor a okolí

Štěňata (někdy i koťata) mají před předáním novému majiteli vystavený očkovací průkaz, kam se jednotlivá odčervení a případná vakcinace zaznamenávají. Očkovací průkaz (pokud byl vystaven) by vám měl původní majitel předat spolu se zvířetem.

Veterinární lékař by měl zvíře vyšetřit vždy před vakcinací, případně mimo termín očkování na požádání majitele. Veterinář může díky provedenému vyšetření upozornit majitele na případné vady u jeho zvířete (pupeční kýla, chyby skusu, nesestouplé varle u psa atd.) a poradit s možnostmi řešení daného zdravotního problému. Je také možné probrat otázky týkající se správné péče o zvíře, jeho krmení apod.

Autor článku: MVDr. Pavla Nováková